Beylikdüzü Randevu (0212) 873 84 84 - (0553) 562 03 03

ZEKA TESTLERİ

CAS Bilişsel Değerlendirme Sistemi

CAS

Cognitive Assessment System / Bilişsel Değerlendirme Sistemi

5-17 yaş arası çocukların bilişsel işlemlerini değerlendirmek, bilişsel işlemlerdeki düzeyini belirlemek amacıyla, PASS Teorisi’ne dayanılarak geliştirilmiş bir testtir.

Bu teori insanın bilişsel fonksiyonlarını, bilginin temeli olarak kabul edilen Planlama, Dikkat, Eşzamanlı ve Ardıl bilişsel işlemlere dayandırmaktadır ve bu dört PASS ölçeğinin her biri akademik performansın özel alanlarındaki başarı yada başarısızlık ile ilişkilidir.

Planlama: Bilişsel kontrolü sağlayan işlemleri içerir.

Dikkat : İstenilen amaca ulaşmak için işlemlerin kullanımı, kararlılık ve kendini kontrol, belli bir süre içinde odaklanmış seçici bilişsel aktiviteyi sağlar.

Eşzamanlılık: Bilgi üzerinde işlem yapmanın formu. Bireyin ayrı uyaranları tek ve bir bütün veya grup şeklinde bir araya getirdiği ya da birleştirdiği zihinsel bir işlemdir.

Ardıl: Bilişsel işlemlerin birbirini katı bir şekilde tanımlanmış bir sırayla takip etmek zorunda olduğunda gereklidir.

CAS testi çocuğun eğitim yoluyla sonradan öğrendiği bilgilere çok az ihtiyaç duyulan bir değerlendirme sağlar. Böylece çocuk bilgi eksikliği nedeni ile testlerde başarısız olamayacağından doğal performansını ortaya koyacaktır.

CAS İle Değerlendirilebilen Bilişsel İşlemlerden Bazıları:

  • Üstün Olarak Sınıflandırılma
  • Planlama sorunlarının belirlenmesi
  • Hiperaktivite ve Dikkat Eksikliği
  • Travmatik Beyin Yaralanmaları
  • Ciddi Duygusal Problemi
  • Özel Öğrenme Güçlüğü ve Okuma Bozuklukları
  • Görsel ve İşitsel Hafıza

Test uygulaması sonucunda yukarıda belirtilen alanlar ayrıntılı bir şekilde değerlendirilerek yorumlanmakta, öğrencinin güçlü yönleri ve geliştirilmesi ile akademik başarısına etki edebileceği yönleri ortaya konmaktadır..

 

 

                                                                                         Uzm. Psikolog/ Terapi Enstitüsü/Beylikdüzü/istanbul

 

| | | | Tümü |